dc.contributor.author | Ibáñez, Alfredo | |
dc.contributor.author | Polyakova Nesterenko, Oksana | |
dc.date.accessioned | 2020-02-25T16:32:21Z | |
dc.date.available | 2020-02-25T16:32:21Z | |
dc.date.issued | 2018-01-15 | |
dc.identifier.isbn | 978-84-9048-710-5 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12466/838 | |
dc.description.abstract | In recent years, much research has been devoted to Content and Language
Integrated Learning (CLIL) in Spain. This method closely relates teaching specific non-linguistic subjects such as music, physical education or science to students through a foreign language. Nevertheless, few theorists have improved the development of assessment in CLIL in national contexts. In fact, few method practitioners would disagree with the importance of assessment improvement, which embodies the theoretical principles of methods and tools. Overall, our study on CLIL assessment suggests the solution to some of these challenges. | es |
dc.description.abstract | En los últimos años, en España se han realizado numerosos estudios del
Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE). Este método trata de
apoyar la enseñanza de contendidos específicos como puede ser la música, la educación
física o la ciencia a estudiantes mediante una lengua extranjera. Sin embargo, el desarrollo de
evaluación en AICLE en contexto nacional cuenta con pocos estudios científicos a pesar de la
importancia que tiene mejora de los principios teóricos, prácticos y procedimentales de
evaluación. Nuestro estudio propone una solución a los desafíos de evaluar dentro del
método AICLE. | es |
dc.format.extent | p. 75-89 | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es |
dc.relation.ispartof | Present and future developments in multilingual environments. Núm. 3. Mac Donald Lightbound, P.; Mestre I Mestre, EM.; Olmo Cazevieille | |
dc.relation.ispartofseries | Present and future developments in multilingual environments. (Colección Estudios de Lingüística Aplicada, Núm 3). | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | en |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en |
dc.title | Assess for CLIL success | es |
dc.type | bookPart | es |
dc.description.discipline | Humanidades | es |
dc.rights.accessRights | openAccess | es |
dc.subject.keyword | Content and Language Integrated Learning (CLIL) | es |
dc.subject.keyword | CLIL training | es |
dc.subject.keyword | Assessment tools | es |
dc.subject.keyword | Linguistics | es |
dc.subject.keyword | Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE) | es |
dc.subject.keyword | Metodología AICLE | es |
dc.subject.keyword | Herramientas de evaluación | es |
dc.subject.keyword | Lingüística | es |
dc.subject.unesco | 57 Lingüística | es |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |
dc.subject.unesco | 5906.02 Lenguajes | es |