Learning experiences in second language acquisition of english in a context of economic and social crisis
Date
2014-07Discipline
EducaciónKeyword(s)
Adquisición de una segunda lenguaLengua inglesa
Aprendizaje
Lingüística
Second language acquisition
English
Learning
Linguistics
Abstract
El artículo se fija dos objetivos. En primer lugar, analiza las experiencias
principales de aprendizaje que tienen y utilizan los estudiantes de inglés de la Escuela
Oficial de Idiomas de Murcia en la adquisición del inglés como segunda lengua, y, en
segundo lugar, identifica el uso y la valoración que dichos estudiantes hacen de la movilidad
lingüística orientada al aprendizaje del inglés. Ambos objetivos son examinados en
el contexto actual de crisis económica y social que se vive en España. El análisis se basa
en un estudio empírico que provee la información relativa a los dos objetivos referidos y
estructurado a través de las variables edad, sexo, nivel de inglés y actividad. The article has two aims. Firstly to analyze the main strategies held and
applied by students of English in the Official School of Languages in the acquisition of
English as a second language, and secondly to identify the use and consideration of linguistic
mobility for learning English. Both objectives are examined within the economic
and social crisis currently experienced in Spain. The analysis is based on an empirical study obtained from information provided on said objectives and is structured according
to variables of age, sex, level of English and activity.