Show simple item record

dc.contributor.authorLópez Jiménez, Paco
dc.contributor.authorRosa Gregori, Genoveva
dc.date.accessioned2020-01-24T08:56:55Z
dc.date.available2020-01-24T08:56:55Z
dc.date.issued2014-07
dc.identifier.issn0214-8560
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12466/669
dc.description.abstractLa aplicación de la resiliencia a la intervención social y educativa la ha convertido en un concepto aglutinador de muchos otros previamente investigados y presentes en la praxis profesional. La resiliencia aporta una mirada integradora que hace de ella una excelente metáfora del bienestar o la calidad de vida que los profesionales sociales contribuyen a desarrollar en los ámbitos en los que intervienen. En este artículo revisamos algunas buenas prácticas destacadas por educadores y educadoras sociales para la promoción de los factores protectores y exploramos, mediante la autopercepción de los estudiantes, en qué medida la formación universitaria capacita a los futuros profesionales para desarrollar actuaciones constructoras de resiliencia.es
dc.description.abstractResilience in social and educational intervention has become a cohesive concept. Many different concepts that have been previously investigated and that are applied in professional practice are included in resilience. Resilience offers an integrative perspective and it is an excellent metaphor of well-being or quality of life that professionals of social work try to develop in their areas of intervention. In this article we check some good practices that have been emphasized by educators. These practices are ways to promote protective factors. We also explore the students’ autoperception about their training, in order to analyse the influence of their studies in their professional skills to promote resilience.en
dc.language.isospaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleEl desarrollo de competencias para la promoción de la resiliencia: buenas prácticas y procesos formativos en educación sociales
dc.typearticlees
dc.description.disciplineEducaciónes
dc.issue.number45es
dc.journal.titleEdetaniaes
dc.page.initial145es
dc.page.final163es
dc.rights.accessRightsopenAccesses
dc.subject.keywordResilienciaes
dc.subject.keywordEducación sociales
dc.subject.keywordAptitudeses
dc.subject.keywordFormaciónes
dc.subject.keywordResilienceen
dc.subject.keywordSocial educationen
dc.subject.keywordAptitudesen
dc.subject.keywordTrainingen
dc.subject.unesco5312.04 Educaciónes


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional