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dc.contributor.authorHirsch Adler, Ana
dc.contributor.authorNavia Antezana, Cecilia
dc.date.accessioned2020-01-23T08:46:33Z
dc.date.available2020-01-23T08:46:33Z
dc.date.issued2015-06
dc.identifier.issn0214-8560
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12466/642
dc.description.abstractIn Mexico, teachers that instruct in primary and secondary levels of education are increasingly being evaluated by international and national policies and are being harshly judged by different social agents, such as mass communication media, public opinion, parents and entrepreneurs. Our country is continually evaluated and compared with other countries and has been located with very low levels of educational achievement. To attend this problem the government has proposed continual educational reforms that include diverse types of evaluation of schools, students, teachers and the institutions that are in charge of the preparation of the future teachers. However, these processes of actualization and reform haven’t been articulated and there have been important changes in the labor conditions of these professionals, which has created great uncertainty. With an interview guide applied to 43 teachers, we found that teachers are interested in: a better cognitive knowledge and actualization; an approach to norms, rules and codes about values and ethical themes; the consequences of their professional decisions; the importance of team work and personal relations and communication. They consider themselves a behavioral model for their students and propose several ways to face the increasing uncertainty.en
dc.description.abstractEn México, los profesores de educación básica están sometidos a crecientes procesos de evaluación que responden a políticas internacionales y nacionales y son duramente juzgados por diferentes actores sociales, tales como: medios de comunicación, opinión pública, padres de familia y empresarios. Nuestro país ha sido evaluado y comparado con otras naciones y ha sido calificado con bajos niveles educativos. Para responder a este problema, el gobierno ha propuesto reformas para la formación continua de los maestros y para la evaluación de escuelas, estudiantes, profesores e instituciones educativas responsables de la formación de nuevos profesores. Sin embargo, no ha habido una adecuada articulación de los procesos de actualización y se han producido cambios importantes en las condiciones laborales de los maestros, generando mayor incertidumbre. Con la aplicación de una guía de entrevista a 43 maestros, encontramos que están interesados en: profundizar sus conocimientos y en actualizarse, conocer las normas, reglas y códigos que se relacionan con valores y asuntos éticos; consecuencias de sus decisiones profesionales; la importancia del trabajo en equipo y la mejora de las relaciones personales y formas de comunicación. Se consideran modelos de comportamiento para sus estudiantes y proponen diversas maneras de enfrentar la creciente incertidumbre.es
dc.language.isoenges
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleProfesional values training in normal schools in Mexico in an uncertainty contexten
dc.typearticlees
dc.description.disciplineEducaciónes
dc.issue.number47es
dc.journal.titleEdetaniaes
dc.page.initial129es
dc.page.final143es
dc.rights.accessRightsopenAccesses
dc.subject.keywordPrimary Educationen
dc.subject.keywordTeachersen
dc.subject.keywordProfessional practicesen
dc.subject.keywordEducación Primariaes
dc.subject.keywordProfesoreses
dc.subject.keywordPrácticas profesionaleses
dc.subject.unesco5802 Organización y Planificación de la Educaciónes


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