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dc.contributor.authorDupont, Anthony
dc.date.accessioned2020-01-21T09:55:19Z
dc.date.available2020-01-21T09:55:19Z
dc.date.issued2015-12
dc.identifier.issn0214-8560
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12466/625
dc.description.abstractFor young people, Augustine can have something of mysterium fascinosum et tremendum. His engaging personality and passionate life can, on the one hand, have a strong appealing force. On the other hand, some of his more extreme ideas can arouse opposition amongst the young. In order to determine the possible significance of Augustine as inspiration and subject for religious education today, the present article develops a double movement: (1) deconstruction and (2) construction. (1) Many pictures and even many prejudices exist of Augustine. Precisely the excellent case study offered to us by Augustine when he evaluates current prejudices of theologians and religious texts of our Christian tradition is in itself already a first element for establishing Augustine’s contemporary relevance for religious education. (2) Once Augustine is stripped from prejudices and we have obtained a ‘neutral’ and historical correct view of his time, life and writings, we will understand the constructive interaction between context and content in Augustine, the theologian. Herein lies a second possible relevance of Augustine. Finally, we will constructively examine how Augustine’s most fundamental intuitions - such as his ideas on grace - can be relevant for theological thought in general and current religious education in particular.en
dc.description.abstractPara los jóvenes, Agustín puede tener algo de mysterium fascinosum et tremendum. Su personalidad atractiva y su apasionada vida pueden, por un lado, tener una fuerza intensa de atracción. Por otro lado, algunas de sus ideas más extremas pueden suscitar la oposición entre los jóvenes. Con el fin de determinar la posible significación de Agustín como inspiración y tema de la educación religiosa de hoy, el presente artículo se desarrolla en una doble vertiente: (1) la deconstrucción y (2) la construcción. (1) Existen muchas imágenes e incluso muchos prejuicios sobre Agustín. Precisamente el excelente estudio de caso que se nos ofrece por Agustín en la evaluación de los prejuicios actuales de los teólogos y los textos religiosos de nuestra tradición cristiana es en sí mismo ya un primer elemento para establecer la relevancia contemporánea de Agustín para la educación religiosa. (2) Una vez que Agustín es despojado de los prejuicios y se ha obtenido una visión correcta, “neutral” e histórica de su tiempo, su vida y sus escritos, vamos a entender la interacción constructiva entre el contexto y el contenido en Agustín, el teólogo. He aquí una posible segunda relevancia de Agustín. Por último, vamos a examinar de manera constructiva cómo las intuiciones fundamentales de Agustín –como sus ideas sobre la gracia– pueden ser relevantes para la reflexión teológica en general y la educación religiosa actual en particular.es
dc.language.isoenges
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleAugustine's relevance for contemporary religious educationen
dc.typearticlees
dc.description.disciplineEducaciónes
dc.issue.number48es
dc.journal.titleEdetaniaes
dc.page.initial61es
dc.page.final79es
dc.rights.accessRightsopenAccesses
dc.subject.keywordEducationen
dc.subject.keywordTheologyen
dc.subject.keywordChurch and educationen
dc.subject.keywordEducaciónes
dc.subject.keywordTeologíaes
dc.subject.keywordIglesia y educaciónes
dc.subject.unesco5312.04 Educaciónes


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