Show simple item record

Quality in the training of teachers in the education system and in professional certificates

dc.contributor.authorRos Garrido, Alicia
dc.contributor.authorGarcía Rubio, Juan
dc.date.accessioned2020-01-17T10:23:12Z
dc.date.available2020-01-17T10:23:12Z
dc.date.issued2016-12
dc.identifier.issn0214-8560
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12466/597
dc.description.abstractEn este artículo se aborda la calidad en la formación del profesorado tanto del sistema educativo como de los certificados de profesionalidad. El primer apartado se centra en el análisis de la calidad educativa desde la propuesta de los organismos internacionales en tres dimensiones: equidad, pertinencia y relevancia. En el segundo se defiende la imprescindible buena formación inicial y permanente que debe poseer el profesorado. El tercer apartado analiza la calidad de la docencia de los certificados de profesionalidad, prestando atención a las particularidades de esta formación y a los cambios introducidos en los mecanismos de seguimiento y control de la calidad de acciones formativas, donde se hace referencia, por fin, a lo pedagógico y didáctico de la formación. En definitiva, tanto en la educación formal y obligatoria del sistema educativo, como en el ámbito de la formación de los certificados de profesionalidad, es imprescindible mejorar la formación del profesorado y que se exija experiencia docente con el tipo de alumnado para poder responder a sus características y necesidades. El profesorado debe ser capaz de hacer frente a los renovados retos educativos y pedagógicos con los que se tiene que enfrentar y que exigen de él nuevas competencias profesionales.es
dc.description.abstractThis paper discusses quality in teachers training in both the educational system and certificate of professionalism. The first section focuses on the analysis of educational quality from the proposal of the International Organizations in three dimensions: equality, pertinence and relevance. The second defends the essential good initial and in-service training that teachers must possess. The third section analyses the quality of teaching of certificates of professionalism paying attention to the peculiarities of this formation and the changes in the mechanisms of monitoring and quality control of training activities where it refers eventually to the pedagogical and educational training. In short, in both, formal and compulsory education in the education system and in the field of training of professional certificates is essential to improve teacher training. Teaching experience is also required with the type of students in order to adapt their characteristics and needs. Teachers should be able to cope with the renewed educational and pedagogical challenges they must face and which demand new professional skills.en
dc.language.isospaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleLa calidad en la formación del profesorado del sistema educativo y de los certificados de profesionalidades
dc.titleQuality in the training of teachers in the education system and in professional certificatesen
dc.typearticlees
dc.description.disciplineEducaciónes
dc.issue.number50es
dc.journal.titleEdetaniaes
dc.page.initial101es
dc.page.final119es
dc.rights.accessRightsopenAccesses
dc.subject.keywordFormación de profesoreses
dc.subject.keywordEvaluación educativaes
dc.subject.keywordCertificado de profesionalidades
dc.subject.keywordTeacher trainingen
dc.subject.keywordEducational evaluationen
dc.subject.keywordProfessional Certificateen
dc.subject.unesco5312.04 Educaciónes


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional