Show simple item record

Regarding the case of César González: what culture and education can do in a subject and a life. Seen from the complementarities of a capability approach and the care of oneself

dc.contributor.authorDíaz Genis, Andrea
dc.date.accessioned2020-01-16T12:24:03Z
dc.date.available2020-01-16T12:24:03Z
dc.date.issued2017-07
dc.identifier.issn0214-8560
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12466/582
dc.description.abstractEste trabajo tiene el propósito de reflexionar sobre el caso de César González (ex “pibe chorro” de la villa miseria en Argentina que llega a salir de esa situación y se convierte en escritor y cineasta), a partir del enfoque de capacidades de Martha Nussbaum y la importancia que tiene en la formación humana el cuidado de sí mismo (concepto trabajado por nosotros a partir del último Foucault), la inquietud y el autoconocimiento. Es también una reflexión sobre la importancia que tiene en el desarrollo humano, el pensamiento crítico y la imaginación creativa, y es una reflexión sobre el alcance y la relevancia que tienen la educación y la cultura en la transformación de los sujetos y su vida.es
dc.description.abstractThis work aims to reflect on the case of Cesar Gonzalez (ex “pibe chorro” in the Argentina’s poor neighborhood that comes out of that situation and becomes a writer and filmmaker), from capabilities approach Martha Nussbaum and the importance of human formation in care of the self(concept worked for us from the last Foucault), and self-knowledge. It is also a reflection on the importance of human development, critical thinking and creative imagination and is a reflection on the scope and relevance of education and culture in transformation of the subjects and their life.en
dc.language.isospaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleA propósito del caso de César González: lo que pueden en un sujeto y una vida la cultura y la educación. Mirado desde las complementariedades del enfoque de capacidades y el cuidado de síes
dc.titleRegarding the case of César González: what culture and education can do in a subject and a life. Seen from the complementarities of a capability approach and the care of oneselfen
dc.typearticlees
dc.description.disciplineEducaciónes
dc.issue.number51es
dc.journal.titleEdetaniaes
dc.page.initial57es
dc.page.final67es
dc.rights.accessRightsopenAccesses
dc.subject.keywordPensamiento críticoes
dc.subject.keywordImaginaciónes
dc.subject.keywordCreatividades
dc.subject.keywordCulturaes
dc.subject.keywordEducaciónes
dc.subject.keywordCritical thinkingen
dc.subject.keywordImaginationen
dc.subject.keywordCreativityen
dc.subject.keywordCultureen
dc.subject.keywordEducationen
dc.subject.unesco5312.04 Educaciónes


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional