El curtmetratge com a eina de partida per a la transmissió de valors que fomenten la prevenció i resolució de conflictes en l’aula
Author(s)
Català Faus, MireiaTutor(s)
Bou Pérez, Juan FernandoDate
2022-05-23Discipline
EducaciónKeyword(s)
Prevenció de conflictesResolució de conflictes
Educació en valors
Curtmetratge
Educació primària
Proposta d’activitats
Prevención de conflictos
Resolución de conflictos
Educación en valores
Cortometraje
Educación primaria
Propuesta práctica
Conflict prevention
Conflict resolution
Education based on values
Short film
Primary education
Practical proposal
Abstract
Els conflictes formen part del nostre dia a dia i les aules del centres
educatius no són una excepció. La gestió dels conflictes i la seua prevenció
mitjançant el treball docent és clau per aconseguir un bon clima d’aula que millore
el procés d’ensenyança- aprenentatge. Per tant, la finalitat d’aquest Treball de
Final de Màster és fer una proposta pràctica basada en l’educació en valors que
ajude a prevenir i resoldre conflicte partint del recurs didàctic dels curtmetratges.
D’aquesta manera, es proposen diverses activitats per treballar valors
concrets dintre del aula però sempre partint d’un curtmetratge que tracte aquest
determinat valor. El recurs didàctic del curtmetratge desperta gran interès per
part dels estudiants i augmenta la seua motivació, beneficiant, d’aquesta
manera, l’aprenentatge dels alumnes.
Amb aquesta proposta pràctica es pretén donar una opció interessant per
treballar en l’educació primària que ajude a millorar l’àmbit social i educatiu de la
vida quotidiana dels alumnes. Los conflictos forman parte de nuestro día a día y las aulas de los centros
educativos no son una excepción. La gestión de los conflictos y su prevención
mediante el trabajo docente es clave para conseguir un buen clima de aula que
mejore el proceso de enseñanza- aprendizaje. Por lo tanto, la finalidad de este
Trabajo de Final de Máster es hacer una propuesta práctica basada en la
educación en valores que ayude a prevenir y resolver los conflictos partiendo del
recurso didáctico del cortometraje.
De esta manera, se proponen diversas actividades para trabajar valores
concretos dentro del aula, pero siempre partiendo de un cortometraje que trate
este determinado valor. El recurso didáctico del cortometraje despierta gran
interés por parte de los estudiantes y aumenta su motivación, beneficiando, de
este modo, el aprendizaje de los alumnos. Con esta propuesta práctica se pretende dar una opción interesante para
trabajar en la educación primaria que ayude a mejorar el ámbito social y
educativo de la vida cotidiana de los alumnos. Conflicts are part and parcels of our daily life and schools’ classrooms are
not an exception. The conflict management and prevention through teaching
work is key to achieve a good classroom atmosphere that improves the teaching
and learning process. Thus, the purpose of this Final Master Project is to include
a practical proposal based on education in values that helps the prevention and
resolution of conflicts through the didactic resource of the short films.
Therefore, various activities are proposed in which different values are
worked, but always starting from a short film that deals with this particular value.
The didactic resource of the short film increases our students’ interest and
motivation; hence, it benefices the students’ learning process.
This practical proposal provides an interesting option to work in primary
education that improves the social and education environment of our students’
daily lives.