Show simple item record

Health education in primary school textbooks. What and how is it taught? Valencian community case.

dc.contributor.authorÁlvarez, Carmen D.
dc.contributor.authorPilar Tierno, Sandra
dc.date.accessioned2022-10-24T15:13:12Z
dc.date.available2022-10-24T15:13:12Z
dc.date.issued2022-07-20
dc.identifier.issn0214-8560
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12466/2551
dc.description.abstractEn este trabajo se ha analizado el concepto de salud y su representación en 43 libros de texto de Educación Primaria de la Comunidad Valenciana, suponiendo la actualización local de un análisis previo realizado en 2003. Además de la descripción de las variables bibliométricas, se han extraído los temas de salud abordados en cada libro y su metodología, analizando su correlación con el curso y ciclo. Los resultados muestran que sigue ofreciéndose el concepto de salud como ausencia de enfermedades. Asimismo, las metodologías de mayor complejidad aparecen en los manuales de los cursos inferiores de primaria. En consecuencia, estos resultados indican la necesidad de realizar acciones claras y directas para dotar al profesorado de recursos eficientes para complementar lo ofrecido en los libros de textoes
dc.description.abstractThe concept of health and its representation is analyzed in 43 textbooks of primary education, in the Valencian Community. This study is the local update of a previous analysis carried out in 2003. The description of bibliometric variables is addressed, as well as the correlation between the health topics and its methodology with the course and stage. The obtained results show that the health-related concept most often dealt with is that of being disease free. The most complex methodologies are employed in the textbooks of the lowest courses of primary. Consequently, these results show the need of clear and direct actions to give efficient resources to the teaching staff to complement the information given in the textbooksen
dc.language.isospaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleEl concepto de salud en los libros de texto de primaria. ¿Qué y cómo se enseña? Caso de la Comunidad Valenciana.es
dc.titleHealth education in primary school textbooks. What and how is it taught? Valencian community case.en
dc.typearticlees
dc.description.disciplineEducaciónes
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.46583/edetania_2022.61.826
dc.identifier.essn2603-5944
dc.issue.number61es
dc.journal.titleEdetaniaes
dc.page.initial127es
dc.page.final148es
dc.rights.accessRightsopenAccesses
dc.subject.keywordEducación para la Saludes
dc.subject.keywordSalud escolares
dc.subject.keywordLibros de textoes
dc.subject.keywordCurrículumes
dc.subject.keywordHealth promotionen
dc.subject.keywordSchool healthen
dc.subject.keywordTextbooksen
dc.subject.unesco5312.04 Educaciónes
dc.subject.unesco6202.01 Crítica de Textoses


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional