Show simple item record

Challenges and tensions of the twenty-first century's educational system. A sight from pedagogy.

dc.contributor.authorGonzález Bertolín, Aurelio José 
dc.contributor.authorSanz Ponce, José Roberto 
dc.date.accessioned2022-07-29T07:43:43Z
dc.date.available2022-07-29T07:43:43Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12466/2432
dc.description.abstractLa educación actual se enfrenta a una serie de retos, tensiones y desafíos a los que necesariamente debe dar respuesta. La configuración de una realidad internacional, cambiante e imprevisible, requiere personas preparadas para adaptarse a las nuevas realidades sociales, profesionales, productivas y culturales. Se precisa, por tanto, repensar las prioridades, los fines y la estructura de nuestro sistema educativo. En este artículo pretendemos aportar una reflexión en torno a algunos de estos retos –unos nuevos y otros pendientes,– con el objetivo de aportar algunas claves al debate educativo. El siglo XXI demanda una escuela para el siglo XXI. En esa labor los pedagogos y docentes tenemos un compromiso ineludible.es
dc.description.abstractEducation today comes up against to a series of challenges and tensions those who should be replied. The shape of a changing and unforeseeable international framework requires ready people who are able to adapt to the cultural, productive, professional and social new realities. It is necessary, therefore, rethinking the priorities, targets and structures of our educational system. Our reflections in this paper about some of these challenges –some of them are new and others pending- try to contribute some keys to education debate. The twenty-first century demands a school for the twenty-first century. In this task pedagogues and teachers have an unavoidable commitment.en
dc.language.isospaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleDesafíos y tensiones del sistema educativo del siglo XXI. Una mirada desde la pedagogíaes
dc.titleChallenges and tensions of the twenty-first century's educational system. A sight from pedagogy.en
dc.typearticlees
dc.description.disciplineEducaciónes
dc.identifier.essn2445-2440
dc.issue.number1es
dc.journal.titleCrónica. Revista científico profesional de la pedagogía y psicopedagogíaes
dc.page.initial1es
dc.page.final14es
dc.rights.accessRightsopenAccesses
dc.subject.keywordAprendizajees
dc.subject.keywordFracaso escolares
dc.subject.keywordOrientación educativaes
dc.subject.keywordFormación de profesoreses
dc.subject.keywordLearningen
dc.subject.keywordAcademic failureen
dc.subject.keywordEducational counselingen
dc.subject.keywordTeacher trainingen
dc.subject.unesco5802 Organización y Planificación de la Educaciónes


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional