Propuesta de intervención para el desarrollo de estrategias de autorregulación del aprendizaje en un alumno con TDAH
Author(s)
Rey Pareja, JonathanTutor(s)
García Sánchez, Joaquín
Date
2020-05-25Discipline
EducaciónKeyword(s)
AprendizajeEducación Infantil
Trastornos por déficit de atención con hiperactividad
Aprenentatge
Educació Infantil
Trastorns per dèficit d'atenció amb hiperactivitat
Learning
Early Childhood Education
Attention deficit hyperactivity disorder
Abstract
El cambio de paradigma de una educación donde el alumno es un mero receptor de
conocimientos a una educación donde el alumno es protagonista de su aprendizaje ha propiciado
el aumento de interés de los investigadores y educadores por la autorregulación del aprendizaje.
Se realiza una búsqueda bibliográfica sobre la autorregulación del aprendizaje y los mecanismos
que la conforman para el posterior diseño en consecuencia de una propuesta de intervención la
cual permita desarrollar dichos mecanismos en un alumno con TDAH (Trastorno por Déficit de
la Atención con Hiperactividad) de tercero de Educación Infantil. El canvi de paradigma d'una educació on l'alumne és un mer receptor de coneixements a una
educació on l'alumne és protagonista del seu aprenentatge ha propiciat l'augment d'interés dels
investigadors i educadors per l'autoregulació de l'aprenentatge.
Mètode: Cerca bibliogràfica sobre l'autoregulació de l'aprenentatge i els mecanismes que la
conformen per al posterior disseny en conseqüència d'una proposta d’intervenció la qual permeta
desenvolupar aquests mecanismes en un alumne amb TDAH (Trastorn per Dèficit de l'Atenció
amb Hiperactivitat) de tercer d’Educació Infantil. Resultats: La proposta d’intervenció
dissenyada és teòrica, per la qual cosa els resultats s'hauran de comprovar en futures
investigacions. Conclusions: La capacitat d'autoregular l'aprenentatge d'un alumne té una
correlació amb l'èxit acadèmic, l'autonomia de l'alumne i la qualitat del seu aprenentatge. La
proposta d’intervenció dissenyada està teoritzada sobre la base del model cíclic de Zimmerman,
per la qual cosa, aborda tots els elements de les diferents fases aconseguint així el
desenvolupament de totes les estratègies necessàries per a la correcta autoregulació de
l'aprenentatge. The change of paradigm from an education where the student is a mere recipient of
knowledge to an education where the student is the protagonist of his or her own learning has led
to an increase in the interest of researchers and educators in self-regulation of learning.
Method: Bibliographic search on self-regulation of learning and the mechanisms that shape it
for the subsequent design of an intervention proposal which allows the development of such
mechanisms in a student with ADHD(Attention Deficit Hyperactivity Disorder) in third year of
Preschool Education. Results: The designed intervention proposal is theoretical, so the results
will have to be verified in future research. Conclusions: The ability to self-regulate a student's
learning has a correlation with academic success, the student's autonomy and the quality of his
learning. The proposal of intervention designed is theorized based on Zimmerman's cyclical
model, by which thing, it approaches all the elements of the different phases obtaining this way
the development of all the necessary strategies for the correct self-regulation of the learning.