Aprenem probabilitat mitjançant el treball cooperatiu
Author(s)
Tomàs Ferriol, NúriaTutor(s)
Tortosa Jorques, María Dolores
Date
2021-05-27Discipline
EducaciónKeyword(s)
MatemàtiquesAtzar
Aprenentatge cooperatiu
Matemáticas
Azar
Aprendizaje cooperativo
Mathematics
Chance
Cooperative learning
Abstract
El propòsit del present treball és crear una Unitat Didàctica a partir de la recerca
d'informació en les diferents fonts sobre l'Atzar i la Probabilitat. A més de les diverses
formes que justifiquen molts dels autors, que veurem al llarg del marc teòric, per a
treballar aquests dos conceptes a les aules d'Educació Primària, també hem volgut afegir
l'aprenentatge cooperatiu. Així mateix ho hem exposat en la Unitat Didàctica, proposem
el treball de l'Atzar i la Probabilitat mitjançant el joc, utilitzant el mètode de l'autor Guy
Brousseau i afegint com a metodologia el treball cooperatiu. Per a dur a terme el treball
hem desenvolupat un procés d'investigació, mitjançant l'anàlisi objectiva de diferents
fonts, per a analitzar les diferents opcions que s'ha proposat al llarg dels anys per a
treballar aquests continguts a les aules i no recórrer al llibre de text. Per a finalitzar,
segellarem el treball amb un apartat de conclusions de la investigació i de la Unitat
Didàctica, on realitzem una síntesi dels principals punts del present TFG, així com també
estarà inclosa la nostra valoració i reflexió final. El propósito del presente trabajo es crear una Unidad Didáctica a partir de la
búsqueda de información en las diferentes fuentes sobre el Azar y la Probabilidad.
Además de las diversas formas que justifican muchos de los autores que veremos a lo
largo del marco teórico para trabajar estos dos conceptos en las aulas de Educación
Primaria, también hemos querido añadir el aprendizaje cooperativo. Asimismo lo hemos
expuesto en la Unidad Didáctica, proponemos el trabajo del Azar y la Probabilidad
mediante el juego, utilizando el método que crea el autor Guy Brousseau y añadiendo
como metodología el trabajo cooperativo. Para llevar a cabo el trabajo hemos desarrollado
un proceso de investigación, mediante el análisis objetivo de diferentes fuentes, para
analizar las diferentes opciones que se ha propuesto a lo largo de los años para trabajar
dichos contenidos en las aulas y no recurrir al libro de texto. Para finalizar, sellaremos el
trabajo con un apartado de conclusiones de la investigación y de la Unidad Didáctica,
donde realizamos una síntesis de los principales puntos del presente TFG, así como
también estará incluida nuestra valoración y reflexión final. The purpose of this work is to create a Didactic Unit from the search for
information in the different sources about Chance and Probability. In addition to the
different ways that many of the authors that we will see throughout the theoretical
framework to work these two concepts in Primary Education classrooms, we have also
wanted to add cooperative learning. We have also exposed it in the Didactic Unit, we
propose the work of Chance and Probability through the game, using the method created
by the author Guy Brousseau and adding cooperative work as a methodology. To carry
out the work we have developed a research process, through the objective analysis of
different sources, to analyze the different options that have been proposed over the years
to work on said content in the classrooms and not resort to the textbook . Finally, we will
seal the work with a section of conclusions of the investigation and of the Didactic Unit,
where we make a synthesis of the main points of this TFG, as well as our evaluation and
final reflection will also be included.