Paltip: Pla d'animació lectora de transició d'Educació Infantil a Educació Primària
Identificadores
Compartir
Estadísticas
Ver Estadísticas de usoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor(es)
Lorente Nalda, MartaTutor(es)
Gimeno Bosch, Vicent
Fecha
2021-05-25Disciplina
EducaciónPalabra(s) clave
Educació InfantilEducació Primària
Animació lectora
Hàbit lector
Educación Infantil
Educación Primaria
Animación lectora
Hábito de lectura
Child education
Primary Education
Reading animation
Reading habits
Resumen
El següent Treball Fi de Grau presenta una proposta de Pla d’Animació Lectora
de Transició d’Educació Infantil a Educació Primària (PALTIP) que respecte la transició
entre ambdues etapes al voltant de la lectura i el seu foment, tenint en compte els objectius
que planteja la nova etapa al voltant d’aquesta, però sense oblidar els treballats en Infantil,
ja que, amb una correcta presentació o selecció de materials literaris aconseguirem i
facilitarem l’adquisició de la lectura i, aquest serà el primer pas a partir del qual,
intentarem assolir l’hàbit lector.
Així doncs, en primer lloc, presentarem la fonamentació teòrica amb la qual es
basa el treball i analitzarem la importància de la lectura des de l’etapa d’Infantil a
Primària. També tractarem la diferència entre els conceptes d’animació i promoció
lectora, la importància dels mediadors principals (famílies, docents i biblioteques) en el
procés i què és el que prescriu i delimita la legislació educativa vigent pel que fa a
l’animació lectora.
Seguidament, presentarem el PALTIP i explicarem detalladament tots i cadascun
dels apartats que el comprenen. A més, incorporarem el projecte anomenat El Món dels
Llibres que inclou diferents estratègies d’animació lectora que impliquen tota la
comunitat educativa, amb l’objectiu de continuar amb el foment lector iniciat a l’etapa
d’Infantil.
Així doncs, tots els objectius que es plantegen en el treball després de la
fonamentació teòrica s’acompleixen a través del pla. Destacant entre ells el fet d’establir
elements de continuïtat envers la lectura a l’etapa d’Educació Infantil i Primària i, per
descomptat, el de fomentar l’hàbit lector a partir d’estratègies d’animació lectora. El siguiente Trabajo de Fin de Grado presenta una propuesta de Plan de
Animación lectora de Transición de Educación Infantil a Educación Primaria (PALTIP)
que respeta la transición entre ambas etapas alrededor de la lectura y su fomento, teniendo
en cuenta los objetivos que plantea la nueva etapa en relación con esta, pero sin olvidar
los trabajados en Infantil, puesto que con una correcta presentación o selección de
materiales literarios conseguiremos y facilitaremos la adquisición de la lectura y, este será
el primer paso a partir del cual, intentaremos lograr el hábito lector.
En primer lugar, se presenta la fundamentación teórica con la cual se basa el
trabajo, como es la importancia de la lectura desde la etapa de Infantil a Primaria, la
diferencia entre los conceptos de animación y promoción lectora, la importancia de los
mediadores principales (familias, docentes y bibliotecas) en el proceso o qué es el que
prescribe y delimita la legislación educativa vigente en cuanto a la animación lectora.
Seguidamente, se presenta el PALTIP y se explica en detalle todos y cada uno de
los apartados que lo comprenden. Además, incorpora el proyecto denominado El Mundo
de los Libros que incluye diferentes estrategias de animación lectora que implican a toda
la comunidad educativa, con el objetivo de continuar con el fomento lector iniciado en la
etapa de Infantil.
Así pues, todos los objetivos que se plantean en el trabajo después de la
fundamentación teórica se cumplen a través del plan. Destacando entre ellos el de
establecer elementos de continuidad hacia la lectura en la etapa de Educación Infantil y
Primaria y, por supuesto, el de fomentar el hábito lector a partir de estrategias de
animación lectora. The following Degree Final Dissertation presents a proposal for a Transitioning
Reading Animation Plan from Child Education to Primary Education (PALTIP) that
respects the transition between both stages around reading and its fostering. It takes into
account the objectives of the new phase, bearing in mind the work tackled on child
education, since, with a proper presentation or selection of literary materials, we will
obtain and facilitate the acquisition of reading which will be the first step from which we
will try to achieve the reading habit.
So, first of all, we will present the theoretical framework on which the dissertation
is based and we will analyse the importance of reading from the Child to Primary stage.
We will also address the differences between the concepts of animation and reading
promotion, the importance of the main mediators (family, teachers and libraries) in the
process and what prescribes and delimits the current educational legislation in terms of
reading animation.
Next, we will present the PALTIP and explain in detail each and every paragraph
that it includes. In addition, we will incorporate the project called The World of Books,
which includes different reading animation strategies that involve the entire educational
community, with the aim of continuing with the reading promotion that started at the
Child stage.
Thus, all the objectives that are set in the dissertation after the theoretical
framework are met through the plan. Among them, it is highlighted the fact that it
establishes elements of continuity towards reading at the Infant and Primary Education
stage and, of course, the fostering of the reading habit from the strategies of reading
animation.