Show simple item record

Open-air teaching in Secondary Education. Curricula around

dc.contributor.authorMoreno Oviedo, Jesús
dc.date.accessioned2022-01-12T13:05:40Z
dc.date.available2022-01-12T13:05:40Z
dc.date.issued2021-12
dc.identifier.issn0214-8560
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12466/1979
dc.description.abstractLa educación ha sido afectada en casi todos sus aspectos por la actual pandemia de la COVID-19. Las restricciones impuestas en los centros educativos han obligado a cambiar la rutina de los procesos de enseñanza-aprendizaje y una posibilidad ha sido recuperar como alternativa la actividad educativa fuera del centro. Se ha iniciado así, en el IES Isla de León de San Fernando (Cádiz), un camino en el que se ha puesto en marcha una propuesta compuesta de varios aspectos para afrontar este tipo de enseñanza: el trabajo previo de elección de lugares, la elaboración de actividades, el planteamiento de la salida, la metodología utilizada y los objetivos, contenidos y criterios de evaluación que se van a trabajar. Todos estos elementos, previamente citados, son herramientas que han sido utilizadas para descubrir el currículo en cualquier lugar de la vida real, más allá del encorsetamiento de un libro de texto. El resultado obtenido ha sido satisfactorio en aquellas unidades didácticas escogidas y el alumnado ha mostrado su satisfacción, tanto por el grado de atención mostrado como por el desahogo que supone romper con la monotonía del aula y salir del centro.es
dc.description.abstractEducation has been affected in almost all its aspects by the current COVID-19 pandemic. The restrictions imposed on educational activities have forced a change in the routine of the teaching-learning processes and one possibility has been to recover education-al activities outside of the center. Thus, a path has begun in Isla de Leon high school (San Fernando-Cadiz) in which, a proposal has been launched composed of several aspects to face this type of teaching: the previous work of choosing places, the development of activities, the approach to the excursion, the methodology used and the objectives, contents and evaluation criteria to be worked on. All the elements, previously outlined, are tools that have been used to discover the curriculum in any corner of the real world beyond the confinement of a textbook. The result obtained has been satisfactory in those units chosen and students have shown their satisfaction both by the degree of attention shown and by the relief involved in breaking with the monotony of the classroom and go out of the centre.en
dc.language.isospaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleLa docencia al aire libre en Educación Secundaria. El currículo en el entornoes
dc.titleOpen-air teaching in Secondary Education. Curricula arounden
dc.typearticlees
dc.description.disciplineEducaciónes
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.46583/edetania_2021.59
dc.identifier.essn2603-5944
dc.issue.number60es
dc.journal.titleEdetaniaes
dc.page.initial209es
dc.page.final228es
dc.rights.accessRightsopenAccesses
dc.subject.keywordEducaciónes
dc.subject.keywordEpidemiases
dc.subject.keywordMetodologíaes
dc.subject.keywordEducationen
dc.subject.keywordPandemicsen
dc.subject.keywordMethodologyen
dc.subject.unesco5802 Organización y Planificación de la Educaciónes
dc.identifier.dlV-1425-1989


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional