Show simple item record

God-love and philosophy of education open dialogue with some current pedagogical discussions from a forgotten christian philosophy of love

dc.contributor.authorLuque, David
dc.date.accessioned2021-06-17T14:38:15Z
dc.date.available2021-06-17T14:38:15Z
dc.date.issued2021-07
dc.identifier.issn0214-8560
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12466/1654
dc.description.abstractEl objetivo de este artículo es analizar las aportaciones que una filosofía cristiana del amor puede hacer a las discusiones pedagógicas sobre el amor que se han desarrollado en el siglo xxi . Para ello, se estructura en dos partes con dos objetivos diferenciados. En la primera se estudian una serie de obras sobre el amor producidas en el siglo xx por intelectuales cristianos para abstraer algunos elementos comunes a todas ellas que permitan hablar de rasgos básicos. En la segunda, después de una revisión sistemática de las principales discusiones desarrolladas en el ámbito de la filosofía educativa, se aportan posibles líneas de pensamiento desde los elementos básicos de una filosofía cristiana del amor. A la postre, se aporta una voz cristiana renovada a las discusiones actuales sobre el amor en filosofía de la educación.es
dc.description.abstractThe main aim of this article is to analyze the contributions that a Christian philosophy of love can make to the pedagogical discussions about love developed in the 21 st century. For this purpose, the article is structured in two parts with two different objectives. In the first part, a series of philosophical works on love produced in the twentieth century by Christian intellectuals are studied to abstract some elements common to all of them which will allow us to speak of basic features. In the second part, after a systematic review of the main discussions on love developed in the field of educational philosophy, possible lines of thought are provided from the basic elements of the previous section. In the end, a renewed Christian voice is introduced to current discussions of love in the philosophy of education.en
dc.language.isospaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleDios-amor y filosofía de la educación. Diálogo abierto con algunas discusiones pedagógicas actuales desde una olvidada filosofía cristiana del amores
dc.titleGod-love and philosophy of education open dialogue with some current pedagogical discussions from a forgotten christian philosophy of loveen
dc.typearticlees
dc.description.disciplineEducaciónes
dc.identifier.doi10.46583/edetania_2021.59
dc.identifier.essn2603-5944
dc.issue.number59es
dc.journal.titleEdetaniaes
dc.page.initial127es
dc.page.final146es
dc.rights.accessRightsopenAccesses
dc.subject.keywordFilosofía de la educaciónes
dc.subject.keywordCristianismoes
dc.subject.keywordProfesoreses
dc.subject.keywordEstudianteses
dc.subject.keywordEducational philosophyen
dc.subject.keywordChristianityen
dc.subject.keywordTeachersen
dc.subject.keywordStudentsen
dc.subject.unesco5801 Teoría y Métodos Educativoses
dc.subject.unesco58 Pedagogíaes


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional