Exploración del proceso comunicativo en estudiantes del Grado en Enfermería ante la enfermedad grave
Exploration of the communicative process in undergraduate nursing students in the context of serious illness
Date
2021-04Discipline
EnfermeríaAbstract
El principal objetivo de esta investigación es analizar cómo los participantes perciben su
protagonismo durante el proceso de la comunicación de malas noticias, a partir de una mues
-
tra de estudiantes de tercer curso de grado de Enfermería, a los que se les ha administrado el
cuestionario
Patient Communication Pattern Scale
sobre su percepción del recibimiento de
malas noticias y su propia asimilación. Los principales resultados sugieren que los sujetos
se perciben a sí mismos con altas puntuaciones en información, clarificación, iniciación y
preferencias, y menores puntuaciones en la subescala de emociones. The main objective of this research was to analyze how the participants perceive their role
during the process of communicating bad news, through a sample of third-year undergraduate
students of Nursing, who have been provided with the Patient Communication Pattern Scale
about their perception of receiving bad news and their own assimilation. The main results
suggest that subjects perceive themselves with high scores in information, clarification, initiation and preferences. Likewise, they show high correlations between own and inferred scores.