Show simple item record

Evaluation the service quality of the sport events: The case of the Championship of Athletics

dc.contributor.authorPérez Campos, Carlos 
dc.contributor.authorCrespo Hervás, Josep
dc.contributor.authorCalabuig Moreno, Ferrán
dc.date.accessioned2021-05-18T09:18:31Z
dc.date.available2021-05-18T09:18:31Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1578-2484
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12466/1615
dc.description.abstractLa calidad de servicio y la satisfacción de los usuarios de servicios deportivos se constituyen como elementos importantes para la gestión de centros deportivos. Este trabajo presenta el análisis de la satisfacción y la calidad percibida de los espectadores de un evento deportivo puntual, el Campeonato del Mundo de atletismo en pista cubierta celebrado en Valencia. Se analiza una muestra de 666 espectadores. Para ello se utiliza un cuestionario autoadministrado con una escala de calidad de servicio basada en el modelo tridimensional que ha mostrado buenos índices de fiabilidad. Los resultados indican una alta valoración de la calidad percibida y la satisfacción de los espectadores del mundial. Estos resultados ayudan a la compresión de los eventos deportivos y deben permitir implementar estrategias de gestión que mejoren la calidad ofrecida en los eventos deportivos.es
dc.description.abstractThe sevice quality and the satisfaction of the users of sport services are constituted like important elements for the management of sport centers. This work presents/displays the analysis of the satisfaction and the perceived quality of the spectators of an precise sport event, the Championship of the World of athletics indoor celebrated in Valencia. A sample of 666 spectators is analyzed. For it a questionnaire autoadministrado with a scale of service quality on watch based on the three-dimensional model is used that has shown good reliability indices. The results indicate a high valuation of the perceived quality and the satisfaction of the spectators of the competition. These results help the compression of the sport events and must allow to implement management strategies that improve the quality offered in the sport events.en
dc.language.isospaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleEvaluación de la calidad de servicio de los eventos deportivos el caso del mundial de atletismoes
dc.titleEvaluation the service quality of the sport events: The case of the Championship of Athleticsen
dc.typearticlees
dc.description.disciplineCiencias de la Actividad Física y del Deportees
dc.issue.number15es
dc.journal.titleActividad física y deporte: ciencia y profesiónes
dc.page.initial13es
dc.page.final22es
dc.rights.accessRightsopenAccesses
dc.subject.keywordCalidades
dc.subject.keywordDeporteses
dc.subject.keywordAtletismoes
dc.subject.keywordSatisfacción del clientees
dc.subject.keywordQualityen
dc.subject.keywordSportsen
dc.subject.keywordAthleticsen
dc.subject.keywordCustomer satisfactionen
dc.subject.unesco2411.06 Fisiología del Ejercicioes


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional