Show simple item record

The influence of satisfaction with the programming of matches on the attendance intentions of spectators

dc.contributor.authorCrespo Hervás, Josep
dc.contributor.authorPérez Campos, Carlos 
dc.date.accessioned2021-05-18T09:00:11Z
dc.date.available2021-05-18T09:00:11Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12466/1614
dc.description.abstractDe los diferentes modelos que se encuentran en la literatura, existe un consenso en identificar la satisfacción como una variable que tiene relación directa sobre las intenciones futuras de los usuarios. En este trabajo se relaciona la satisfacción de los espectadores de un evento de baloncesto con el día y la hora a la que prefieren se programen los partidos, así como la relación con las intenciones de seguir asistiendo como espectadores. La principal conclusión indica que cuanto más satisfechos se encuentran los espectadores con la programación de los partidos, más positivas son las intenciones de seguir asistiendo y de recomendar la asistencia a otros potenciales espectadores.es
dc.description.abstractThere is a consensus in the literature identifying satisfaction as a variable directly related on the future intentions of users. This paper aims to relate the spectators’ satisfaction with the date and time at which the match prefer to be scheduled in a basketball event, as well as the relationship with the intentions to continue attending as spectators. The main conclusion is that the more satisfied the spectators with the programming of matches, more positive intentions are to continue attending and recommending assistance to other potential spectators.en
dc.language.isospaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleLa influencia de la satisfacción con la programación de partidos en la intención de asistir de los espectadoreses
dc.titleThe influence of satisfaction with the programming of matches on the attendance intentions of spectatorsen
dc.typearticlees
dc.description.disciplineCiencias de la Actividad Física y del Deportees
dc.identifier.essn2340-7425
dc.issue.number1es
dc.journal.titleJournal of Sports Economics & Managementes
dc.page.initial48es
dc.page.final54es
dc.rights.accessRightsopenAccesses
dc.subject.keywordDeporteses
dc.subject.keywordSatisfacción del clientees
dc.subject.keywordSportsen
dc.subject.keywordCustomer satisfactionen
dc.subject.unesco2411.06 Fisiología del Ejercicioes


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional