Show simple item record

Perception of university students on active teaching-learning strategies

dc.contributor.authorGarcía Ferrandis, Ignacio
dc.contributor.authorGarcía Ferrandis, Xavier 
dc.contributor.authorMoreno Latorre, Esther 
dc.date.accessioned2021-01-26T08:53:28Z
dc.date.available2021-01-26T08:53:28Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12466/1416
dc.description.abstractEl objetivo del estudio es analizar la percepción del alumnado sobre estrategias de enseñanza-aprendizaje activas. Participaron 96 estudiantes del grado de Enfermería de la Universidad Católica de Valencia, quienes recibieron parte del temario siguiendo las diferentes estrategias activas analizadas. Tras la aplicación de cada estrategia se administró un cuestionario para conocer la valoración que los alumnos hacían de cada una de ellas y si éstas habían ayudado a entender la materia. Los resultados señalan que el aprendizaje basado en problemas y el aprendizaje entre iguales son las mejores valoradas por el alumnado. Se pone de manifiesto que la introducción de estrategias didácticas activas que abran espacios de participación puede transformar una clase magistral tradicional en una clase magistral participativa, que puede resultar más atractiva y motivadora para los alumnos en el proceso de enseñanza-aprendizaje.es
dc.description.abstractThe aim of the study is to analyze students’ perception about different teaching-learning active strategies. 96 students enrolled in the Nursing degree at the Universidad Católica de Valencia, who studied different parts of a subject following each of the active teaching-learning strategies analyzed. A questionnaire was administered after each strategy in order to know the assessment that students did of each of them and if those strategies had helped them understand the subject. The findings indicated that that the problem-based learning and peer learning are best valued by students. It shows that the introduction of active learning strategies open up opportunities for participation can transform a traditional lecture in a participatory lecture that may be more attractive and motivating for students in the teaching-learning process.en
dc.language.isospaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titlePercepción de alumnado universitario sobre estrategias de enseñanza-aprendizaje activases
dc.titlePerception of university students on active teaching-learning strategiesen
dc.typearticlees
dc.description.disciplineEducaciónes
dc.identifier.essn1579-1513
dc.issue.number3es
dc.journal.titleRevista Electrónica de Enseñanza de las Cienciaes
dc.page.initial642es
dc.page.final663es
dc.rights.accessRightsopenAccesses
dc.subject.keywordEnseñanza superiores
dc.subject.keywordInnovaciones educativases
dc.subject.keywordDidácticaes
dc.subject.keywordAprendizajees
dc.subject.keywordHigher educationen
dc.subject.keywordEducational innovationsen
dc.subject.keywordDidacticsen
dc.subject.keywordLearningen
dc.volume.number17es
dc.subject.unesco5802 Organización y Planificación de la Educaciónes


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional