Show simple item record

Comparison of attitude towards mathematics in students of 5th of primary education, 2nd ESO and 3rd of pre-service teahers

dc.contributor.authorSegarra-Escandón, Jaime
dc.contributor.authorJulià, Carme
dc.date.accessioned2021-01-13T08:51:54Z
dc.date.available2021-01-13T08:51:54Z
dc.date.issued2020-12-24
dc.identifier.issn0214-8560
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12466/1318
dc.description.abstractEsta investigación estudió la actitud hacia las matemáticas. La muestra de este estudio fueron 121 estudiantes de quinto grado de educación primaria, 75 estudiantes de segundo de educación secundaria obligatoria y 57 estudiantes de tercer año del grado de Educación Primaria. Para llevar a cabo el estudio se usó la Escala de Actitud hacia las Matemáticas (EAM). La EAM comprende cinco factores: agrado, ansiedad, motivación, utilidad y confianza. Los resultados obtenidos evidenciaron una diferencia estadísticamente significativa entre los tres grupos de estudio. Los estudiantes de quinto grado de primaria obtuvieron mejores puntuaciones en la EAM que los estudiantes de segundo de ESO y tercero del grado de maestros. Por otro lado, los estudiantes de tercero de universidad obtuvieron la puntuación más baja de los tres grupos. Los estudiantes a maestro obtuvieron una puntuación más baja de la media aritmética en todas las preguntas. El estudio presentado en este trabajo puede ser útil para revisar los contenidos de la asignatura de matemáticas.es
dc.description.abstractThis research studied attitude towards mathematics. The sample of this study was 121 students from the fifth grade of Primary Education, 75 students of ESO, and 57 thirdyear pre-service teachers. To carry out the analysis, the Attitude to Mathematics Scale (EAM) was used. EAM comprises five factors, pleasure, anxiety, motivation, utility and confidence. The results obtained show a statistically significant difference between the three study groups. Fifth graders get better scores in EAM than second of ESO and third-year pre-service teachers. On the other hand, third-year pre-service teachers got the lowest score from all three groups. Pre-service teachers scored lower than the arithmetic mean on all questions. The study presented in this paper can be useful for reviewing the contents of the math subject.en
dc.language.isospaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleComparación sobre la actitud hacia las matemáticas en estudiantes de 5.º de educación primaria, 2.º de ESO y 3.º del grado de maestroes
dc.titleComparison of attitude towards mathematics in students of 5th of primary education, 2nd ESO and 3rd of pre-service teahersen
dc.typearticlees
dc.description.disciplineEducaciónes
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.46583/edetania_2020.58.688
dc.issue.number58es
dc.journal.titleEdetaniaes
dc.page.initial79es
dc.page.final104es
dc.rights.accessRightsopenAccesses
dc.subject.keywordMatemáticases
dc.subject.keywordActitudes
dc.subject.keywordAnsiedades
dc.subject.keywordMathsen
dc.subject.keywordAttitudeen
dc.subject.keywordAnxietyen
dc.subject.unesco5312.04 Educaciónes


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional