Show simple item record

Educational principles and neuroeducation: a science-based foundation

dc.contributor.authorRanz-Alagarda, David
dc.contributor.authorGiménez Beut, Juan Antonio 
dc.date.accessioned2019-09-23T10:09:38Z
dc.date.available2019-09-23T10:09:38Z
dc.date.issued2019-07
dc.identifier.issn0214-8560
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12466/128
dc.description.abstractSe exponen los últimos descubrimientos del cerebro en relación con los procesos de aprendizaje y desarrollo durante la niñez y la adolescencia y cómo estos avances científicos pueden influir en la educación. Los procesos de aprendizaje y enseñanza deben incorporar estos nuevos conocimientos del funcionamiento cerebral. La neurociencia puede ayudarnos a diseñar espacios de aprendizaje enriquecidos y avalados por la ciencia. Aunque la neurociencia todavía no dispone de los suficientes conocimientos para explicar todos los parámetros por los que se produce un aprendizaje efectivo, ya puede realizar ciertas afirmaciones que vinculan ambos campos científicos. Se presenta un primer paso en este reto.es
dc.description.abstractThe latest discoveries of the brain are exposed in relation to the learning and development processes during childhood and adolescence and how these scientific advances can influence education. The learning and teaching processes must incorporate this new knowledge of brain functioning. Neuroscience can help us design learning spaces enriched and supported by science. Although neuroscience still does not have enough knowledge to explain all the parameters by which effective learning occurs, it can already make certain statements that link both scientific fields. A first step in this challenge is thus presented.en
dc.language.isospaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titlePrincipios educativos y neuroeducación: una fundamentación desde la ciencia.es
dc.titleEducational principles and neuroeducation: a science-based foundationen
dc.typearticlees
dc.description.disciplineEducaciónes
dc.issue.number55es
dc.journal.titleEdetaniaes
dc.page.initial155es
dc.page.final180es
dc.rights.accessRightsopenAccesses
dc.subject.keywordNeuroeducaciónes
dc.subject.keywordPedagogíaes
dc.subject.keywordNeurología infantiles
dc.subject.keywordNeuroeducationen
dc.subject.keywordPedagogyen
dc.subject.keywordChild neurologyen
dc.subject.unesco5312.04 Educaciónes
dc.subject.unesco2490 Neurocienciases


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional