Show simple item record

Excellent teachers from the National Autonomous University of Mexico: successes and challenges

dc.contributor.authorQuijada Lovatón, Karin Yovana
dc.contributor.authorHirsch Adler, Ana
dc.date.accessioned2019-09-19T14:30:41Z
dc.date.available2019-09-19T14:30:41Z
dc.date.issued2019-07
dc.identifier.issn0214-8560
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12466/124
dc.description.abstractEn este artículo se describen los resultados obtenidos en las entrevistas1 que se aplicaron a trece académicos de las cuatro áreas de conocimiento, en las que la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM) clasifica sus cuarenta y un posgrados: Ciencias Físico- Matemáticas y de las Ingenierías, Ciencias Biológicas, Químicas y de la Salud, Ciencias Sociales y Humanidades y de las Artes. Esta primera fase de entrevistas, aplicadas en 2017, forma parte del Estudio sobre la Excelencia del Profesorado del Posgrado de la UNAM2. La selección de los sujetos se desarrolló a través de una pregunta abierta que se desprende de un cuestionario que se aplicó a una muestra de 399 académicos, a los que se les solicitó nombrar a tres profesores considerados excelentes. El análisis de esta información permitió identificar factores profesionales asociados a ciertos rasgos, como conocimiento, creatividad, actualización y honestidad intelectual.es
dc.description.abstractThis article describes the results obtained in the interviews that were applied to thirteen academics from the four areas of knowledge that the National Autonomous University of México (UNAM) serves to classify the forty-one graduate programs: Physical and Mathematical Sciences and Engineering; Biological, Chemical and Health Sciences, Social Sciences and Humanities and the Arts. The interviews are part of the Study on the Academic Excellence of the Graduate Programs in UNAM. The selection of the subjects was developed through an open question that emerges from a questionnaire that was applied to a sample of 399 academics, in which they were asked to appoint three professors considered excellent. The analysis of the information allowed us to identify professional factors associated with certain features, such as: knowledge, creativity, actualization and intellectual honesty.en
dc.language.isospaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleProfesores excelentes de la Universidad Nacional Autónoma de México: aciertos y desafíoses
dc.titleExcellent teachers from the National Autonomous University of Mexico: successes and challengesen
dc.typearticlees
dc.description.disciplineEducaciónes
dc.issue.number55es
dc.journal.titleEdetaniaes
dc.page.initial79es
dc.page.final96es
dc.rights.accessRightsopenAccesses
dc.subject.keywordExcelencia académicaes
dc.subject.keywordProfesores universitarioses
dc.subject.keywordEnseñanza superiores
dc.subject.keywordAcademic excellenceen
dc.subject.keywordUniversity professorsen
dc.subject.keywordHigher level educationen
dc.subject.unesco5803 Preparación y Empleo de Profesoreses


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional