Show simple item record

The education of the spirit. Lines of thought for a theory of education

dc.contributor.authorLuque, David
dc.date.accessioned2020-09-29T08:24:08Z
dc.date.available2020-09-29T08:24:08Z
dc.date.issued2020-07
dc.identifier.issn0214-8560
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12466/1171
dc.description.abstractIntroducción. Este artículo se sitúa en la rica y profunda discusión internacional sobre la educación del espíritu que contrasta con un silencio espeso sobre el tema en el ámbito pedagógico. Método. Articula los pasos clásicos de una teoría de la educación. Ofrece una aproximación filosófico-educativa al “espíritu” para terminar preguntándose por sus aplicaciones prácticas. Discusión. Busca identificar unos rasgos dinámicos que permitan intervenir educativamente en el espíritu, saber si es legítimo epistemológicamente y cómo se relaciona internamente con otras áreas de la educación. Conclusión. Comprendido el espíritu de una cierta manera, parece posible atender a su educación en contextos religiosos y seculares.es
dc.description.abstractIntroduction. This article is set in the rich and deep international discussion on the education of the spirit that contrasts with an absolute silence on the subject in the pedagogical field. Method. It articulates the classic steps of a theory of education. It offers a philosophical-educational approach to the “spirit” to end up wondering about its practical applications. Discussion. It seeks to identify dynamic traits that allow educational interven - tion in the spirit, to know if it is legitimately epistemologically and how it is internally related to other areas of education. Conclusion. Understanding the spirit in a certain way it seems possible to attend to their education in religious and secular contexts.en
dc.language.isospaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleLa educación del espíritu. Líneas de pensamiento para una teoría de la educaciónes
dc.titleThe education of the spirit. Lines of thought for a theory of educationen
dc.typearticlees
dc.description.disciplineEducaciónes
dc.identifier.doi10.46583/edetania_2020.57.453
dc.issue.number57es
dc.journal.titleEdetaniaes
dc.page.initial39es
dc.page.final61es
dc.rights.accessRightsopenAccesses
dc.subject.keywordPensamiento críticoes
dc.subject.keywordValores moraleses
dc.subject.keywordEnseñanza públicaes
dc.subject.keywordCritical thinkingen
dc.subject.keywordMoral valuesen
dc.subject.keywordPublic educationen
dc.subject.unesco58 Pedagogíaes


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional