Show simple item record

Learning strategies with video games from the Neuroeducation

dc.contributor.authorSánchez i Peris, Francesc José 
dc.contributor.authorRos Ros, Concepción 
dc.date.accessioned2020-07-30T11:55:52Z
dc.date.available2020-07-30T11:55:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12466/1101
dc.description.abstractLa neurociencia está colaborando de modo eficaz a descubrir las claves del aprendizaje a través del conocimiento de las funciones del cerebro determinando qué partes del mismo hay que estimular para la consecución de qué aprendizajes se pretenda conseguir. Nuestro ensayo pretende aproximarse a determinar las funciones que los videojuegos pueden aportar para conseguir aprendizajes en función de los estímulos que éstos sean capaces de desarrollar en el cerebro. En este sentido intentaremos relacionar las aportaciones de la taxonomía de Bloom a la práctica de videojugar con las características del cerebro que nos descubre la Neurociencia y la Neuroeducación.es
dc.description.abstractNeuroscience is working effectively to discover the keys to learning through knowledge of brain functions determining which parts of it should be encouraged to achieve what it is intended to achieve learning mode. Our test approach aims to determine the functions that video games can provide for learning based on stimuli that they are able to develop in the brain. In this sense we will try to relate the contributions of Bloom's taxonomy videojugar to practice with the characteristics of the brain that reveals Neuroscience and Neuroeducation.en
dc.language.isospaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleEstrategias de aprendizaje con videojuegos a partir de la neuroeducaciónes
dc.titleLearning strategies with video games from the Neuroeducationen
dc.typearticlees
dc.description.disciplineEducaciónes
dc.identifier.essn1852-2300
dc.issue.number19es
dc.journal.titleRedmarka: revista académica de marketing aplicadoes
dc.page.initial33es
dc.page.final45es
dc.rights.accessRightsopenAccesses
dc.subject.keywordNeuroeducaciónes
dc.subject.keywordNeurocienciaes
dc.subject.keywordEducaciónes
dc.subject.keywordVideojuegoses
dc.subject.keywordNeuroeducationen
dc.subject.keywordNeuroscienceen
dc.subject.keywordEducationen
dc.subject.keywordVideo gamesen
dc.volume.number1es
dc.subject.unesco5802 Organización y Planificación de la Educaciónes


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional